Voorlichting Criminaliteit Ex-gedetineerde voor de klas

Voorlichting Criminaliteit – Ex-gedetineerde voor de klas

De voorlichting van Stichting waarheid gaan met jongeren in gesprek over criminaliteit, de gevaren, mogelijke oorzaken en consequenties die het met zich meebrengt, dit uit eigen levenservaring en detentieverleden.

Stichting Waarheid hecht veel waarde aan preventie. De voorlichtingen die gegeven worden zijn gericht op het empoweren van jongeren om iets te maken van hun leven. Dit doen we door de andere kant te laten zien. Jongeren hebben nu een geromantiseerde visie op criminaliteit door wat zij zien in films, videoclips en videogames.

• Jongeren bewust maken van de gevaren van criminaliteit
• Scholieren meer inzicht geven over de gang van zaken bij een rechtszaak
• Levensverhaal overbrengen van iemand met een detentieverleden
• Jongeren inspireren om prioriteit te geven aan studie, werk en hun toekomst
• Jongeren weerbaar maken tegen groepsdruk

Voorwaarde Voorlichting Criminaliteit, is geschikt voor alle type onderwijs. Het rolmodellenteam is per dag te reserveren voor het uitvoeren van 2 workshops van anderhalf uur. Audiovisuele apparatuur is gewenst, maar niet noodzakelijk.

CONTACT

Wil je weten hoe wij u kunnen helpen met onze aanpak in uw gemeente, wijk, instantie of buurt? Bel dan: 06-49399382. Mailen kan natuurlijk ook naar info@stichtingwaarheid.nl

Downloads en links