Stichting W. reikt Reinier ter Kuile documentaire uit

Sommige dingen kun je als hulpverlener prima uitleggen. Andere dingen moeten worden gezien en ervaren. De werkzaamheden van Stichting Waarheid in de Zoetermeerse wijk Oosterheem is een typisch voorbeeld van dat laatste. Seeing is beleving. Vandaar dat de organisatie besloot om een korte documentaire te laten maken over het half jaar durende project. De eerste, verkorte, versie van de film werd tijdens het congres Jeugd van de Politie Hollands-midden uitgereikt aan de heer Ter Kuile, directeur Justitieel Jeugdbeleid van het ministerie van Veiligheid en Justitie, samen met de roman ‘De Bull’ die een beschrijving geeft van de omstreden Glen Mills School. De volledige versie van de film die werd aangeboden, uitgebreid met diverse interviews, is binnenkort op deze website bekijken!