J-Team / Vuurwerkoverlast

J-team helpt vuurwerkoverlast voorkomen

Het J-team van Stichting Waarheid bestaat uit jongeren in de leeftijd van 16-23 jaar die rondom de jaarwisseling samen met wijkagenten de vuurwerkoverlast tegengaan in hun eigen wijk.

Probleemstelling

Tegengaan van vuurwerkoverlast rondom de jaarwisseling.

Aanpak

Met conventionele vuurwerkcampagnes worden de grootste overlastplegers niet bereikt. Vaak zijn het jongeren met een geschiedenis van contact met hulpverleners en politie. Het J-Team zorgt ervoor dat de problemen op straat door jongeren zelf worden opgelost en voorkomen. Dit doen zij door middel van training en inzet van rolmodellen.

Resultaten

De pilot in de Zoetermeerse wijk Oosterheem (2012-2013) was een groot succes. Mede dankzij het J-team is de schade met 72.720 euro omlaag gebracht ten opzicht van de jaarwisseling 2011-2012.

Contact

Wil je weten hoe wij u kunnen helpen met onze aanpak in uw gemeente, wijk, instantie of buurt? Bel dan: 06-49399382. Mailen kan natuurlijk ook naar info@stichtingwaarheid.nl

Lees in onze folder meer over de werkwijze van het J-team en kom meer te weten over hoe wij u kunnen helpen met onze inzet in uw gemeente!

Download de flyer voor meer informatie!